its me!!!!

its me!!!!

Jom Tengok Ada Apa Di Sini??

Thursday 3 July 2014

Wedding Anak Pak Lang

Ini cerita memang baling belakang betol
bulan december last year kot..dasar pemalas
by the way aku memang suka up cerita basi...kahkahkah
ada lagi dua kejadian yang berlaku  december last year
and for sure aku akan update
at least aku cerita kan...

Kenduri rumah pak lang aku...ala depan rumah aku ja
kalo tak pergi memang nak kena jadi bahan umpatan lah
dah nama pun sebelah umah...
makanya umah aku dah jadi port untuk bersantai lah
rumah paklang aku pun dah penoh dengan adik beradik belah bini dia
actually kenduri kendara ni best tau...boleh berjumpa sanak saudara..
bila dah jumpa tu ada ja cerita pastu gelak macam nak pecah rumah
kenduri kat kg ngan bandar ada byk beza
kalo kat bandar more to catering lah...tuan rumah boleh relax sikit
tak payah pening2 kepala nak pikir
tetamu datang makan ja then balik...
tapi kalo kat kampung masak secara gotong royong 
kalo kenduri hari ahad...hari jumaat tu orang dah start datang rumah nak tolong
suasana macam tu aku suka...tapi part nak kemas after kenduri tu
memang lotih hokey..mcm la aku tolong kemas sangat
aku relax ja haha...aku kan ada baby..so boleh la nak rehat2 sikit

Anak pak lang aku nama dia shafiq...isteri dia nama oya
Oya tu pandai gila jahit manik..baju pengantin dia buat sendiri kot
kami memang dah tau kepakaran dia dalam bidang tu
sebelum kawin kalo dia mai raya kat rumah mak lang kan
kami adik beradik boleh belek baju dia
kagum nak mamposss tengok kerajinan dia nak jahit manik tu
kalo aku dah lama aku buang...haha..aku tak sesabar tu


Kenduri buat kecik2...ada meja makan beradap ja
no pelamin...so pengantin boleh la nak mingle dengan tetamu kan
cer tengok baju oya ...manik tu dia jahit sendiri kot
cantik kan!!!!!




ni gambar aku dengan adik kakak and anak sedara aku
susah sebenarnya nak bergambar macam nih
time kenduri cenggini lah boleh nak posing pun
baju aku ja tak sedondon...cissssss


Aloolololoo kenapa dengan anak mama nih
muka sebek saja sebab ngah dukong ek
ihsan waktu ni bambam
rambut pacak lagi!!!


tengok la si ihsan tu...dia kalo panas sikit memang tak boleh
kira nak menangeh ja...tapi mama boleh maintain senyum lagi ok la kan


yang tengah tu pakai jubah kelabu tu mak cik aku...adik mak aku la
mak mak sedara yang lain tak mo nak bergambar
mak cik aku ja yang sporting

love 
cikpuansuri



No comments:

Post a Comment