its me!!!!

its me!!!!

Jom Tengok Ada Apa Di Sini??

Saturday 19 October 2013

Room 267 Lam Wah Ee Hospital in Memory

Seperti yang digembar gemburkan sebelum ni..
aku telah memilih Lam Wah Ee Hospital untuk bersalin
Dari awal2 kehamilan dah ckp dgn husband kalo boleh nak amik private room
Dengar memang mengada kan??
tapi aku ada alasan tersendiri kenapa aku pilih bilik tu
By the way LWE adalah hospital swasta yg termurah untuk bersalin 
ini kalo kita compared dgn pantai hospital, island hospital
gleneagles,adventist, loh guan lye dan jugak KPJ la kan
kalo selain ni aku tak pasti la kan...hampa find out la sendiri ye
Bayangkan kos keseluruhan untuk private room 
hanya RM2700 untuk 3 hari 2 malam
ini untuk normal delivery la kan..kalo ceaser of coz la lebih
kos ni dah termasuk penjagaan untuk baby ok
so lepas penat2 teran baby keluaq boleh la nak rest 
sebab baby nurse yg jaga so kita just pi menyusu saja
nanti nurse akan call aku pi menyusu
kalo nak details google k...dasar malas nak taip

Kenapa aku pilih private room??

Pertama sekali aku nak husband aku sentiasa ada di sisi...ewah
boleh la nak bermesra lebih sikit..nak sembang pun tak payah la nak cover2 kan takut org sebelah dengar
nak buat apa pun sonang

Pastu kalo rasa nak solat ka nak ngaji ke nak pasang surah ke senang sket..kalo share bilik kena hormat jugak org sebelah kita kan..kalo sama agama ok sket...kalo lain agak susah kot

memandangkan aku ada sedara mara yg ramai...makanya mudah sket kot dorang nak melawat..maklum la kalo berjumpa volume semua kuat2..so nak melalak pun tak dak sapa nak marah
anak sedara nak lari2 pun senag sket

Dan yang terakhir ini penting
tak payah nak share toilet..haha


memori ... bila tahun pulak nak mai check in? haha

ruang yang luas...lengkap...servis pun tip top

time ni makan nasi mak bawak..tapi ramai org kata makanan hospital paling sedap is LWE la
nak try mai la check in..semalam pun jadi la

ini muka after deliver..dok lalok lagi sebenarnya ni
tengok la ayah ada bpk mertua ada pakcik ada...selesa kan...kalo tak kena berdiri
MIL siap bawak toto kot..hehe

ini breakfast...makan 4x or 5x sehari kot...dah lupa!!!


thanks b for everything...love u so much

sempat bercamwhoring .. ni muka hari kedua kot..
ada satu malam lagi mau stay

cenderahati dari LWE..

Thanks for Dr Quah Thong Sai and Staffs
Till we meet again

1 comment:

  1. hai sis Congrats of ure new born baby :-) sebenarnya i tengah Google bout price nk deliver di hospital LWE then terjumpa blog u mmg best baca kisah u ni :-) nak tnya u kalau deliver normal ker bru harga rm2700 i mean tanpa epidural atau induce la and how bout doc Quah best tak dia?thanx yer kalau sudi reply me anyway happy breasfeeding :-)

    ReplyDelete