its me!!!!

its me!!!!

Jom Tengok Ada Apa Di Sini??

Monday 21 October 2013

Faces Of Ihsan 16 Jun to 16 July 2013 ( 30 days )

Ini lah caranya mama ihsan nak pendekkan cerita
Letak semua picture sekali gus
Alhamdulillah anak mama membesar dengan sihat
 waktu bersalin berat ihsan 3.56kg
Masa hari ketiga sebelum discharge Dr Tan Eng Guan (Paediatrician)
ada inform yang baby aku ada jaundice...tapi sikit jer la
So tak kena tahan...bergumbira la aku dpt blik rumah dengan baby
Tapi lepas 3 hari kena pegi balik untuk check
 masa kat rumah nampak muka baby merah2..Ada la kuning sikit sikit
so bila dah ckp 3 hari kami pun pegi balik ke LWE utk check up
results shows that jaundice baby tinggi 250mg
So kena tahan!! time tu aku dah sedih
mulanya aku ingat nak ambik bilik nak stay dgn baby
tapi doktor kata tak perlu sebab baby kena letak
bawah lampu bili light..yer la kot
apa lagi sebak la mama ihsan ni...menangis terus!!
So berulang alik la aku dr rumah ke hospital
hari kedua jaundice baby paras 180mg..doktor kata still tak ok
sekurang-kurangnya 150mg..so kena tahan lagi
waktu tu parents aku ckp minta la discharge
kita buat cara tradisional cara kg la kan
aku dah confuse..menangis lagi
apa yg aku nak is baby ihsan sihat
hari ke3 turun ke 150mg...syukur  ya Allah
ihsan dah boleh balik rumah
waktu tu aku happy sgt..berbunga-bunga hati mama
sepanjang 3 hari 2 mlm tu aku menangis saja
rindu sangat kat baby ihsan..mcm tu la bila dah jadi ibu
org kata kalo dok menangeh dlm pantang
silap haribulan boleh gila meroyan
selamat aku ok...hahahahaha
Masa kat rumah macam2 petua la org bagi
Tapi mak aku punya cara is bagi minum air halwa kundur yg direndam
lepas tu bagi mandi dgn air daun apa ntah
seperti biasa pagi2 jemur bawah matahari
Alhamdulillah baby ihsan pun sihat



love
cikpuansuri

No comments:

Post a Comment