its me!!!!

its me!!!!

Jom Tengok Ada Apa Di Sini??

Wednesday 8 October 2014

Aksi Ihsan di Swimming Pool

First time bawak ihsan mandi pool dia baru lima bulan
dan seingat aku balik dari sana dia ok ja tak demam
eh demam ke tak?? aku sendiri pun lupa
then masa lapan bulan bawak lagi sekali
tapi apa jadi...the next day badan dia dah mula panas
then terus demam,muntah dan cirit birit
tapi still tak ingat apa-apa cuma pikir peralihan umur  je
tapi untuk kali ketiga ni..benda yang sama berlaku
the next day tu badan ihsan dah start panas
tapi so so jer la...ihsan still boleh main-main lagi
tapi start waktu maghrib tu dia dah mula meragam
asyik nak menetek je..kalo dilepaskan nanges
alahaiiiii sakit badan mama ihsan...lenguh lahaiiiii
sampai aku nak makan mandi berak semua tak boleh
waktu tu aku kat kampung..terpaksa jugak call husband datang ambik
parent aku kan pegi kelantan,,,ada pun adik-adik saja
so better aku balik rumah PIL aku...
takut weiii bila anak demam nih...

The next day tu baru aku bawak ihsan ke klinik sunshine tu
ihsan bukan setakat demam ja...siap muntah dan cirit birit
sama macam simpton kedua dulu...time tu dah pikir
anak aku tak sesuai lagi ni nak splash sana splash sini..huhu
alahaiiii kesian anak mama...menyusut badan tu
bila doktor check doktor cakap anak aku mungkin terminum 
air kolam tu...kandungan klorin tu sangat tinggi...
plus tempat basah lembab lagi senang virus or bacteria nak merebak
aku pun tak tau nak explain macam mana
yang pernah melalui mungkin faham situasi ni...hehe
so dari sini aku boleh merumuskan bahawa aku terpaksa 
menghentikan segala aktiviti yang melibatkan kolam renang
oh sadisssss

so back to tajuk asal...mama teruja nak bawak anak main air
tambah pulak ada ramai yang nak melayan 
lagi seronok la kan...double happy lah!!
memang nampak la perbezaan ihsan dulu dan kini
dulu setakat tepok-tepok ja air tu..sekarang lebih dari tu la kan
maklum la dah setahun dah boleh berjalan dalam air
air cetek jer la...before this kan tak boleh
memang nampak dia enjoy sangat la
aku sendiri pun seronok and puas hati tengok anak aku happy


ewah kasut kena parking tepi...hadiah achu bagi ni
kena simpan dari generasi ke generasi....hahahahahhaha


gigit jari pulak!!! macam tak percaya mama bawak lagi sekali
still dok pikir-pikir lagi


muka ada senyum la sebab mama dah letak separuh badan dalam air
tak terungkap dengan kata-kata ler tu






akhirnya dari basah separuh badan terus basah sampai ke kepala
hahahahaha..


waktu ni tengah pujuk dia naik atas 
tengok muka mama pun tak mau hokeyy....uishhhh
jom la ihsan jom la kita p kat hujung sana pulak
kat sana lagi best...jom laaaaaa








wah macam model kau pose ye nak...
kejap ke kanan kejap ke kiri
kejap duduk kejap berdiri
mama layankan saja...kalo abah ada lagi best nih




Lepas dah round-round kat situ
turun balik dalam pool...di tengok ada budak tu anak pak arab
bukan main hoii melompat pusing-pusing terjun pool tu
 aku kompom ihsan pun dok pikir nak buat macam tu jugak
tapi camno ek?? hahahaha
tunggu la awak besar sikit sayang oiiiiii



Ini adegan bila aku nak ajak naik atas balik
susahnya la haiiiiiii....





So terpaksa la aku karang ayat-ayat manis nak pujuk si ihsan ni
naik atas terus bagi mandi...pastu terus la dia tido
aku pun tido sekali la...letih  weiiii

So buat sementara waktu ni no pool untuk ihsan
sebab aku takut dia demam lagi
antibodi badan dia tak cukup kuat 
so better aku stop dulu aktiviti mandi manda nih
tunggu dia besor sikit!! besor mana??? hahaha
tunggu dia setahun lima bulan pulak kita test
eh lagi dua bulan jer tu....ermmmm macam tak berapa besar ja
mama jugak kempunan nak tido hotel nak oiiii

love
cikpuansuri





















1 comment:

  1. Assalam sis,
    bebudak ni lelain badan memasing..
    anak sedara saya pun macam ihsan..
    ritu lepas mandi pool terus muntah, cirit, demam & kena jangkitan peparu..
    warded teruih..
    anak saya si fayyadh pulop memang totally blacklist ais & kopi..
    TOTALLY BIG NO for this two item..
    ais tu try bagi 2 kali, tetiap kali memang akan selsema & batok..
    yang kopi tu pulop pun 2 kali gak try, terus sembelit..
    anak sakit sket iols yang macam kucing nak beranak he3
    ttu yang memang ajor sesiap fayyadh NO ice & NO kopi..
    sampaila besor he3

    ReplyDelete