its me!!!!

its me!!!!

Jom Tengok Ada Apa Di Sini??

Saturday 20 October 2012

Engagement Day ~ 1.1.11

Counting the days...
Pejam jelik pejam celik dah 11 bulan aku berumahtangga
Sungguh tak ku sangka...
Akhirnya kami bersatu jua dlm majlis yang serba sederhana
Lebih kurang 2 minggu lagi..
we ols akan celebrate our 1st anniversary
Cepat sungguh haih...

So far sepanjang aku ber blog ni
aku tak pernah up lagi gambar-gambar kawen aku
memang purposely nak up entry ni bila nak masuk usia setahun
sengaja nak membangkitkan nostalgia lama
Kalo cerita awai-awai aku pun bosan kot!!!

As we ols know malay punya culture mmg kaya dgn adat
so entry ni akan bermula dengan majlis pertunangan dulu
Risik merisik we ols mmg tak buat na
sebabnya dah 10 tahun couple nak risik apa lagi haih
Lebih dari kenai kot...hahaha

Pilih punya pilih 
Akhirnya 1 Januari 2011
berlangsungnya majlis pertunangan kami
Alhamdulillah...semuanya berjalan dengan lancar
Btw planning nak bertunang ni pun last minit
Masing-masing dok rasa tak bersedia la apa la
Tapi bila org kata jodoh tu tak kemana
Akhirnya....


Untuk majlis tunang ni aku pilih pink dengan putih
Walaupun last minit ada jugak pelamin hokey
Pelamin ni kakak aku yg arrange kan
so aku just cari baju dan hantaran saja
Baju dan make up aku ambik di tempat yg sama
serius aku dah lupa nama butik tu
butik ni kat depan pacific but now dah tukaq tempat
Baju plus make up total RM 350 saja
Bagi aku murah gila kot
sesuai la untuk orang yg budget macam aku
As long as cantik ok what?!!!


Berdoa....
Waktu ni semua dah selesai berbincang
kira semua dah deal pasai mas kahwin dan wang hantaran
bincang pun sat saja...sebab sebelum mai pun semua dah setuju
dengan apa yg pihak kami mintak!!!



Waktu ni still my future mother in law tgh sarung cincin
see kat tingkap mak2 sedara dok mengendap
waktu tu kat dalam rumah mmg penuh... panas dan berkuap


Untuk cincin tunang memang we ols yg cari sendiri...zaman la kan
aku p ambik yang ada batu..sedikit menyesal di situ
patutnya aku amik yg kerawang-kerawang sket
batu-batu buat apa kan??
tapi ok lah sebagai syarat...


Ni namanya single but attached
Time ni memang tak sangka couple dari sekolah kot
Akhirnya sampai tahap ni...memang bukan cinta monyet la
Cinta pa arrrr??!!cinta penuh dugaan...kehkehkeh


Untuk majlis ni aku just invite close frens sahaja
budak ofis sapa pun aku tak habaq..haha
boleh ka macam tu??
ala majlis tunang ja...kalo kawen kompom aku jemput
Mintak maaf sangat-sangat na


Memang tak suka pose macam ni..b memang kaku!!!
pose terpaksa...time ni semua kata
kalo kawen terus pun dah boleh kot
sebab baju aku tu sesuai untuk kawen...huishhh


Rombongan dari pihak lelaki...penang Island mari oooooo


Untuk majlis pertunangan ni aku mmg tak hire OP ok
Nama pun bajet...tapi syukur
Gambar aku banyak kot
Kawan-kawan b ada camera dahsyat2
adik dia pun ada
Thanks a lot untuk semua
Gambar ni hasil dari camera acap yg diambil oleh Abu


Ni b punya BFF...mai bagi sokongan
depa ni p mana pun sama-sama
yang best most of them is our senior kat TI Penang dulu


Gambar ni antara fav pic aku untuk majlis tunang
Good job Acap...tak sia-sia hg ada camera mahai

Ok entry pasai tunang dah selesai
Lepas ni aku continue dengan  Pre Wedding pulak :)

love
cikpuansuri



No comments:

Post a Comment